Kaip minėjau mano žvejybinę šeimyną papildė vintažinis Abu Garcia Ambassadeur C4 5601 (kairiarankis) multikas. Taigi, kaip jis prikeltas antram gyvenimui...
Mane pasiekęs jis atrodė taip - korpusas kiek apibraižytas, bet neypatingai, iškart į akį krinta nemažai nešvarumų ant vediklio ir jo slieko, rankenėlių. Pati ritė sukasi gan sukokai, tokia kaip per muilą, nuspaudus klaviša bugnelis irgi nežavi ilgu sukimusi:


Tad nekyla abejonių jog reikia daryt "rebuild'ą". Schemą radau internete:
http://www.reeldr.com/SCHEMATICS/ABU/AM ... -00%29.pdf
Pradedam.
*Pirmiausia nuimu dešininį šoninį dangtelį (24961), iš kitos pusės nei rankenėlė. Valo vediklio dantračiai (23404) apsinešę nešvarumais ir įsižiūrėjus neženkliai vos pasitrynę, pasibraižę, bet ne tiek, kad dar galvočiau apie jų keitimą naujais. Kažkokių tepalų ant jų nematyt net likučių, ant dangtelio sienelių matosi tik kažkas panašaus į barzdos skutimosi putas. Dantračius nuplaunu benzine, kruopščiai išvalau dantų krapštukais ir šepetuku, ir sutepu tirštu tepalu. Tepalo negailiu, kiek nereiks - pasišalins pats. Toliau išimu kogero patį nereikalingiausią daiktą - terkšlės konstrukciją (20505), kuri taip pat apsitaškiusi kažkokiu majonezu. Ją pamirkau benzine, nuvalau nešvarumus ir, nors tas terkšlės mechanizmas man absoliučiai nereikalingas, visgi norint palikt orginalioj komplektacijoj, gražinu atgal į vietą. Taip pat švariai "nublizginu" patį dangtelį, tiek iš vidaus, tiek iš išorės. Iš vidaus dar sieneles nutepu tirštu tepalu.







*Toliau - ardom valo vediklio mazgą. Išsiima labai paprastai - atlenkus fiksavimo plokštelę (5178), kuri fiksuojasi į dviejų strypelių įpjovas, tada jinai atlaisvina slieko dantratuką ir paėmus už jo gražiai ištraukiam korpusą. Sliekas (23939), kaip jau sakiau, atrodo lyg buvo naudojamas pagal jo tiesioginę pavadinimo reikšmę - sliekams kasti. Nors, kad buvo kartas nuo karto tepamas, matosi... Atsuku vediklio kaušelį (5177) ir išimu "šunkiuką" (5176). Apžiūriu pro padidinamąjį stiklą, gerai įsižiūrėjus matosi, jog kraštai šiek tiek "nuvalgyti", "pasitarkavę", bet nėr ir ko tikėtis, kolkas palieku, o paskui gal pakeisiu ir į kokį keramikinį. Išrenku po detalę ir viską (išskyrus guoliuką 21680) užmerkiu benzine. Kiek palaukęs nuvalau visus nešvarumus, kruopščiai apžiūriu slieką - na o jis atrodo vos ne kaip naujas, net kampų aštrumai nepasitarkavę. Ant guolio užlašinu kelis lašus skysto tepalo (Rocket Fuel). Viską surenku, užfiksuoju plokštelę 5178. Slieką sutepu skystu tepalu (čia vediklis neatsijungiantis, tad tirštas, kaip tarkim Shimano multikuose su atsijungiančiais, netinka).







*Na ir viskas, dešinysis šoninis dangtelis baigtas, tad jį užsuku ant taip pat benzinu nuplauto "karkaso" (811629) ir padedu į šoną.

*Pereinu prie bugnelio (970823). Iš būgnelio šono kur nuo valo vediklio dantračio pusės, išimu baltą kaproninį dantratį (23403). Išsiima gan nesunkiai, tiesiog stipriau truktelėjus pirštais. Po juo esantis guolis (13472) išsiima labai lengvai, vos papurčius. Apžiūriu guolio buklę - puikiausiai veikia, be jokių striginėjimų, užlašinu skysto tepalo (Rocket Fuel), įstatau į vietą ir itaikęs į išdrožas įstatau plastikinį dantratį. Dantračio dantis aptepu tiršu tepalu. Pereinu į kitą pusę. Norint nuimt išcentrinius stabdžius (senieji turi 2 "činčikiukus", o ne 6 kaip naujieji, be to ir korpusas metalinis), pirmiausiai reikia nuiimti fiksacinį vielinį žeidą (13084), kuris įsistato į griovelį. Nuėmus išcentrinių stabdžių korpusą (19372), guolis išsiima taip pat lengvai papurčius. Po juo dar padėta žalvarinė poveržlė (13104). Vėl apžiūriu guolį (13472), neradęs priekaištų užlašinu skysto tepalo ir įstatau atgal. Uždedu išcentrinius stabžius ir istatau fiksacinį žiedą. Ant būgnelio ašies užlašinu skysto tepalo ir įstatęs į korpusą (811629) padedu šonan.






*Įdomioji dalis - kairysis šoninis dangtelis. Pirma reikia nuimt rankenėlę. Atsuku varžčiuką 301, nuimu fiksacinę plokštelę 20944. Atsuku veržlę-kaušelį 24104. Tada labai atsargiai nuimu fiksatoriu, vadinamajį "C-klipsą" 4490 (tik reikia būt budriam, nes labai mėgsta spriegt - patyriau savo kailiu, kambarių pakampės blizga, bet orginalas taip dar ir nerastas net magnetų pagalba). Dabar jau galima nuimt ir rankenėlę (23931). Po ja randam skardinę poveržlikę.




*Nekantraudamas lendu vidun. Tam reikia atsukt 2 varžčiukus (304). Atsidarius vaizdelis ne pats blogiausias, tepalo matyt, bet visas virtęs želatina, vos ne guma. Pirma tvarkau "lėkšelę" (22815). Išrenku visas dalis ir vėl pamerkiu benzine. Kruopščiai apžiūriu dantratuką, taip vadinama "pinion gear" (24953). Matosi kiek pasitrynę dantračio dantų kampai (matomai perjungimo momentu, ar nuėmus šoninį dangtelį ir jį suktelėjus išsicentravusį), vietomis pajuodavę (matyt nuo sūraus vandens), bet visa kita atrodo puikiai - jokių išsidėvėjimo požymių, visgi garsusis švediškas metalas. Surenku atgal viską ant "lėkštutės", ištepdamas pirma ją, o paskui visas jos dalis tirštu tepalu ir galiausiai uždedu atmetimo amortizacines skardeles (21874).









*Toliau vėl grįžtu prie pačio dangelio. Pagal laikrodžio rodyklę (kairiniu sriegiu) išsuku stabdžių žvaigždę (24000), išimu lenktas poveržles (5131). Nuimu centrinio stabdžio kaušelį (21716), įsitikinu, kad joje amortizacinio plastmasiuko (20090) ausikės žiūri teisingon pusėn ir vėl visas dalis merkiu benzinan.





*Kruopščiai po spaudimu (tam panaudoju švirkštą) benzinu išplaunu atbulinės eigos ritininį guolį (ant guolio iškalta
"INA" Germany - o įdomu naujose abuškėse kas juos gamina?). Taip pat išvalau benzinu švariai dangtelį, kuriam ties apatiniu prisukimo varžtu pagraužti iki metalo dažai - matomai pasidarbavo ten patekęs sūrus jūros vanduo. Ritininį guoliuką reikia tepti tik SKYSTU tepalu, čia matomai senojo tipo guoliukai kiek kitokie nei eina dabartiniuose Ambasadoriuose. Pirmą kart sutepus, kaip daug kur internete rekomenduoja naujuosius tept tirštu tepalu, gavos taip, kad guolis prasisukdavo ir atgal (kitaip sakant darbinėj padėtį būgnelį sukant priešinga kryptim, atgal (pagal laikrodžio rodyklę) sukdavos ir rankenėlė).





*Pereinu prie frikciono "buterbrodo", visą išrenku (jisai visiškau sausas), išplaunu benzine. Apžiūriu pagrindinį dantratį (24480) - jokių nusidėvėjimo požymių, tik vėl vietomis pakeitęs spalvą - pajuodavęs, kogero vėl sūraus jūros vandens pasekmės. Na ir vėl viską surenku, negausiai sutepdamas visas buterbrodo poveržlikes (20907, 20906, 20905) tirštu tepalu ir sumaunu ant "pavaros veleno" (22081) ašies. Galiausiai užmaunu įvorę (22001) ir įstatau į ritininį guolį. Taip pat ištepu tirštu tepalu visas dangtelio vidines sieneles bei pritrombuoju varžtų prisukimo vietas.






*Užvožiu dangtelį ant lėkštelės, įtaikydamas ašelę i "pavaros veleno" (22081) kiauryme, prieš tai ją šiek tiek pateptamas skystu tepalu. Užsuku centrinio stabdžio kaušelį (21716) prieš tai įlašinęs šiek tiek skysto tepalo. Iš išorės užmaunu lenktas (pilvais į išorę) poveržles (5131) ir užsuku stabdžio žvaigždę, jos sriegį prieš tai sutepęs tirštu tepalu. Uždedu amortizacinę skardelę (5115), rankenėlę (23931), užspaudžią "C-klipsą" (tą kur greit pasimeta - 4490), užsuku kaušelį (24104) ir jam neleidžainčia atsisukt plokštelę (20944).


Viskas, ritė paruošta malkų svaidymui (piršto pasidėjimo detalės 96426 neuždėjau, nes mėginsiu mėtyt be jos, manau bus patogiau).





PS. Dėkui Xrapui ir Linkaz už patarimus darbo eigoje ir prieš tai.
PSS. Rašau ir pats nežinau ar čia bus naudinga, ar ne be reikalo vargstu, nes išskrostų abūškių pilnas internetas.
PSSS. Blin, net pats nenutuokiau kad toks romanas gausis
