Yra daug teisybės tavo žodžiuose, gal kiek pasikarščiavau..
Visko tikrai nežinau, bet ir tikrai daug domiuosi, ypač paskutiniais metais.
O, kad pas mus šioje srityje yra monopolija tai jokia čia paslaptis.
Kad reikalingas suskystintų dujų terminalas, nesenai patvirtino ir Europos komisija. Tik jie svarsto apie jį Suomijos įlankoje ir po ~20m, kas mums iš tikro būtų ryškiai per vėlu ir netneštų naudos į mūsų biudžetą, nes jis realiai stovėtų Suomijos arba Estijos teritorijoje.
Aš dabar prognozuočiau tokį scenarijų - kai pastatysim tą terminalą, gal net ir pradėjus statybos darbus, numuš kainas ir mūsų kol kas vieninteliai tiekėjai, kad tik padarytų jį kuo labiau nuostolingą ir tada visi rėks - kam mums jo reikėjo, durniai konservai sugalvojo eilinę nesąmonę..

Bet jei taip atsitiks - tie 4cnt atsipirks per pirmus metus naudojimo, tik didžioji dalis vėl nesupras, kad tai yra gerai..
Jei kam įdomūs skaičiukai:
Terminalą planuojama statyti išperkamosios nuomos būdu. Preliminari terminalo kaina – 700 mln Lt. Numatoma, kad pirmuosius 10 metų ~50% surinktos sumos mokame išperkamąją nuomą, ~35% - finansavimo kaštai (palūkanos, bankų aptarnavimo ir kiti mokesčiai), likusieji - terminalo veiklos kaštai.
Per metus sunaudojame 3,04 mlrd. kubų dujų, tai jei prideda po 4 cnt prie kainos, surenkame ~114 mln Lt. 50% bus apie 57 mln Lt, tai per dešimt metų padengiame 570 mln Lt. Tada lieka 130 mln Lt, jei jau Klaipėdos nafta mokės valdyti tokį aparatą galime likusią dalį išsimokėti ir nebenuomoti, jei ne, tai galima bus jau už geresnes sąlygas tęsti nuomą su tą išmanančios įmonės valdymu.
O jei jo nestatysime, tai ir mokėsime visada daugiausiai Europoje.
Su atomine irgi situacija panaši. Jei nestatysim mes, pastatys kaimynai, naudosis mūsų tinklais, eksportuos elektrą į EU ir žvengs iš mūsų amžinai
P.S. kas liečia aplinkosaugos klausimus nieko nežinau

Ar tas terminalas ten gali kam pakenkti ar tiesiog eilinis laivas...